Bývalý trnavský arcibiskup Bezák odchází do ciziny a na Slovensku o něm vychází dvě knihy

10.12.2013 09:10

Bývalý trnavský arcibiskup Bezák odchází  do ciziny a na Slovensku o něm vychází dvě knihy

 Vyznanie (Vyznání) , v knize Bezák velmi konkrétně popisuje jaké finanční machinace a podvody odhalil v arcibiskupském úřadu. Jmenuje konkrétní lidi, mluví o přesných sumách. Hovoří i o tom, jak prožíval svou samotu, izolaci či jak se k němu chovali ostatní biskupové, co mu říkali, když je někde náhodně potkal, ale i to, proč se nakonec rozhodl odejít do ciziny.

Medzi nebom a peklom (Mezi nebem a peklem), přibližuje spíše Bezákovy názory na různá témata. Kniha je výsledkem dlouhých rozhovorů šéfredaktora týdeníku Týždeň Štefana Hríbse s Róbertem Bezákem, je hledáním odpovědí na otázky o Bohu, člověku a církvi.

 

Úryvky z knihy Vyznanie

 

Reportáž o Bezákovi - přišel Bezák na finanční machynace svého předchůdce?

_____________________________________________________________________________________________________________________________


 

  • Ptá se Kudlanka nábožná Jetele: “ Hele Jeteli, pověz, proč se nemodlíš?“ Jetel smutně zašeptá: „Víš Kudlanko, já nechci být spasen.“
  • „Představ si, včera jsem se nemohl celý den odtrhnout od Bible!“ „To sis při čtení Bible zase hrál s vteřinovým lepidlem?“
  • Papež schválil novou antikoncepční pilulku pro katolické ženy. Váží dvě tuny - opře se o dveře a manžel nemůže dovnitř.
  • Sedí takhle Ježíš v nebi a kouří trávu. Přijde k němu Bůh a povídá: "Hele synu, koukej toho nechat, jestli tě ještě jednou nachytám, tak tě vyhodím dolů na zem!" Ježíš vydrží nekouřit hodinu, pak začne být nervózní, po dvou hodinách si začne hryzat nehty a po dvou a půl si zase zapálí. Za chvilku ho nachytá Bůh a shodí ho dolů na Zem. Ježíš padá a padá, a nakonec spadne v horách před osamocenou salaší. Vejde dovnitř, tam sedí bača a u stropu visí obrovská otep marihuany. No netrvá dlouho a bača Ježíši nabídne a za pár chvil jsou oba pěkně vysmátí. A Ježíš říká: "Ty, bačo, já se ti musím k něčemu přiznat, já jsem Ježíš Kristus." Bača se jen zašklebí a říká: "Síla, co?"
  • Ateista rybařil na jednom skotském jezeře, když najednou jeho člun napadla lochneská příšera. Jedna rána ocasem a chlápek i s člunem vylétl deset metrů do vzduchu. Příšera otevřela tlamu, aby ho chytla. On v úděsu zařval: „Ach, Bože, pomoz mi!“ V tom se všechno zastavilo, chlápek visí jen tak ve vzduchu a z nebe se ozve hromový hlas:
    „Myslel jsem, že ve mne nevěříš!“
    „Ale no tak, Bože, nechme toho. Před dvěma minutama jsem nevěřil ani na lochneskou příšeru!“
  • Malý ministrant se ptá pana faráře:
    „Všiml jsem si, že se vždycky v neděli před kázáním  skloníte hlavu. Co to děláte?“
    „Prosím našeho Pána, aby mi dal dobré kázání,“ vysvětluje farář.
    „A proč to tedy neudělá?“